مرگ مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر بالاترین عامل مرگ و میر پس از سوانح جاده ای

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

مرگ مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر بالاترین عامل مرگ و میر پس از سوانح جاده ای

 

 

او اظهار داشت: پارسال 243 هزار نفر متخلف و مجرم در عرصه تولید و تجارت مواد مخدر در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شدند. وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش فرهنگ سازی به منظور پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، همراهی و مشارکت مردم را در موفقیت طرح ها و برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم ارزیابی کرد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: تشکیل گروهی با شرکت ائمه جماعات، نمایندگانی از کسبه، آموزش و پرورش، بهزیستی، سازمانهای مردم نهاد و سیاستگذاری های این گروه با هدف حل معضلات حوزه مواد مخدر در هر محله از شهر می تواند تأثیر مثبتی در کاهش آسیب های اجتماعی و بزه کاریها داشته باشد.

دین پرست، برخی اهداف از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر را ارتقای سطح درمان معتادان، بازگشت آنان به جامعه و اشتغالزایی برای این افراد عنوان کرد.

وی گفت: در سالهای اخیر و با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر، استعمال از نوع صنعتی بیشتر شده است به گونه ای که روی آوردن جوانان و حتی بانوان به مواد افیونی صنعتی بسیار تأسف برانگیز و خانمان سوز است. او بیان کرد: بخش خصوصی نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی به معتادان دارد به طوری که اکنون هزار و 208 نهاد و تشکل مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگ پیشگیری و درمان اعتیاد در سطح کشور فعالیت می کنند و از کمک های دولتی نیز بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه دولت در سال گذشته قوانینی در جهت حمایت و بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه مصوب کرد، افزود: بهره مندی از خدمات بیمه ای، مسکن مهر و ارایه آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای به 25 هزار معتاد در سال از این جمله است. او گفت: براساس برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر اکنون 632 نفر معتاد بهبود یافته در سطح کشور در حرفه های مختلف فنی و تخصصی مشغول به کار شده اند.

وی از راه اندازی دو مرکز درمان معتادان پرخطر در سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این دو مرکز در منطقه تل سیاه زاهدان و دیگری در شهرستان ایرانشهر واقع است که ساخت آنها نود درصد پیشرفت اجرایی دارد. او گفت: با بهره برداری از این دو مرکز گام بلندی در جمع آوری و درمان معتادان پرخطر و کارتن خواب در سیستان و بلوچستان و کاهش آسیب های ناشی از حضور این افراد در استان برداشته خواهد شد. وی گفت: اجرای برنامه های کوتاه مدت و فوریتی متناسب با فرهنگ و سنتهای سیستان و بلوچستان در کنار اجرای برنامه های دراز مدت الزامی است. او همچنین بر شناخت ظرفیت های سیستان و بلوچستان در جهت ارتقا، توسعه درمان و استفاده از بخش خصوصی تأکید کرد. در این نشست ایجاد مرکز تحقیقاتی حوزه پیشگیری از اعتیاد در سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت و همچنین ایجاد مرکز خدمات اجتماعی در منطقه شیرآباد زاهدان مورد تصویب اعضا قرار گرفت.




مطالب مرتبط
.